Usługi to specyficzna część sprzedaży. Kontakt z klientem bywa trudny, więc i kompleksowa obsługa klienta jest wymagająca. To proces, a dla niektórych podejście biznesowe, które koncentruje się na zapewnieniu najwyższego poziomu satysfakcji klienta z usługi. Jest też dążeniem do tego, by zapewnić kupującym wszystkiego, co im potrzebne. Jednym z miejsc, które wyróżnia się doskonałą jakością tego procesu jest krakowska firma Renthoff zajmująca się wynajmem i serwisem odzieży roboczej. 

Jak wygląda kompleksowa obsługa klienta?

Rekrutując się na stanowisko – obsługa klienta, warto poczytać o tym, jak wygląda wyżej zdefiniowany proces. Pierwszy etap to zrozumienie zarówno potrzeb, jak i oczekiwań klientów, a także zapewnienie takiej jakości procesu, by zbudować dobrą i trwałą relację z klientem.

Kompleksowa obsługa klienta to również zakres działań, do których należą marketing, sprzedaż, logistyka oraz sama obsługa klienta. Dodatkowo jest też planowaniem działań już na etapie przedsprzedażowym. Wart pamiętać, że dla klientów ważna jest także obsługa transakcji. Ostatni etap to posprzedażowa obsługa klienta.

Jakie cechy powinien mieć dobry sprzedawca?

Kompleksowa obsługa klienta to przede wszystkim ludzie. Szukając kandydata idealnego na stanowisko – obsługa klienta, warto zwrócić uwagę na kilka cech osobowości i poszczególnych umiejętności miękkich takich jak:

  • empatia,
  • cierpliwość,
  • umiejętność pracowania w zespole i pod presją czasu,
  • kompetencje komunikacyjne,
  • profesjonalizm,
  • pozytywne podejście,
  • umiejętność szybkiego reagowania,
  • uczciwość,
  • lojalność,
  • inicjatywa własna.

Wszystkie wyżej wymienione cechy są bardzo ważne, by zapewnić doskonałą obsługę klienta na każdym etapie, szczególnie w sektorze usług.

Warto pamiętać też, że stanowisko – obsługa klienta powinno mieć odpowiednie zaplecze, a pracodawca zapewnił np. odpowiednie środki i pomoc podczas radzenia sobie ze stresem w pracy. Dodatkowo to stanowisko może także wymagać odzieży roboczej np. koszulki z logiem firmy. Dzięki temu obsługujący klienta będzie jednoznacznie kojarzony z marką.